2023
Intrigerend samenspel van theologie, beeldende kunsten en muziek [recensie O hoofd vol bloed en wonden, red. J. Kloosterman]. In: Sjofar 476, maart 2023
2022
Herstel van gezonde relaties [recensie Roger Scruton, Wagner’s Parsifal. The Music of Redemption]. In: Sjofar 474, september 2022
2021
Het geloofsleven van Felix Mendelssohn Bartholdy [recensie Mar van der Veer, Felix Mendelssohn Bartholdy. Zijn geloof belicht vanuit zijn brieven]. In: Sjofar 471, december 2021
2020
Werken in de schaduw van God [recensie Trevor Hart, Making Good. Creation, Creativity and Artistry (Poetics of Redemption I)]. In: Sjofar 465, juni 2020
2019
Prometheus als belichaming van de geniale kunstenaar [recensie Verena Krieger, Was ist ein Künstler? Genie – Heilbringer – Antikünstler]. In: Sjofar 463, december 2019
Josef Pieper: contemplatie is de voedingsbodem van kunst [recensie Joseph Pieper, Only the Lover Sings: Art and Contemplation (Alleen de minnaar zingt: kunst en contemplatie)]. In: Sjofar 462, september 2019
Hunkeren naar een muzikale messias [recensie Rebecca Mitchell, Nietzsche’s Orphans. Music, Metaphysics, and the Twilight of the Russian Empire (Nietzsches wezen. Muziek, metaphysica en de ondergang van het Russische keizerrijk)]. In: Sjofar 461, juni 2019
Anticiperen op de nieuwe schepping [recensie Jeremy Begbie, Redeeming Transcendence in the Arts (Verlossende transcendentie in de kunsten)]. In: Sjofar 460, maart 2019.
2018
Twee eeuwen Duitse muziekreligie [recensie Helmut Loos, E-Musik – Kunstreligion der Moderne. Beethoven und andere Götter]. In: Sjofar 458, September 2018.
Egodocument naar aanleiding van Bach [recensie Maarten ’t Hart, Johann Sebastian Bach]. In: Reformatorisch Dagblad, 12 mei 2018.